Digitale boekhouding
voor uw KMO
Als boekhoudkantoor maken wij deel uit van uw vaste adviesgroep.
In eerste instantie helpen wij u de massa cijfers te verzamelen, te verwerken en te analyseren.
Daarnaast hebben wij ook een adviserende rol, bespreek wij met u mogelijke ontwikkelingen, toekomstgerichte plannen en hun financiële haalbaarheid.
Wij volgen de constante wetswijzigingen op fiscaal vlak en brengen u op de hoogte van deze welke op u van toepassing zijn.
Hoe kunnen wij u helpen?
Bij grotere KMO’s kan ons kantoor naast strategisch advies en fiscaal advies u met volgende zaken bijstaan:
- De interne boekhouder of boekhoudafdeling begeleiden
- Het verzorgen van interne opleidingen voor uw boekhoudkundig personeel (infosessies nieuwe wetswijzigingen die van invloed zijn op uw bedrijf) en kader (vb. balanslezen)
- De jaarafsluiting
- Opmaak van de jaarrekening
- Fiscale controles
Voor kleinere KMO’s verzorgt ons kantoor naast het verlenen van advies ook de volledige (digitale) boekhouding.
Overzicht van algemene taken
- De digitale boekhouding, zijnde het inboeken van aan- en verkopen. Het inboeken van het financieel dagboek en diversen
- De kwartaal- of maandaangiftes btw
- De intracommunautaire aangifte
- De jaarlijkse btw- listing
- De opmaak van de jaarrekening
- De opmaak van de aangifte vennootschapsbelasting
- De aangifte personenbelasting
- Fiscale controles
- De opmaak van financiële en ondernemingsplannen
Hebt u een vraag?
Wij staan voor u klaar!
Wij zijn gespecialiseerd in het voeren van
een digitale boekhouding voor
KMO’s, vrije beroepen en eenmanszaken.