Over Heidi
In 2010 opende ik mijn deuren. Het was zeker geen stormloop. Het was alle hens aan dek om voldoende inkomsten te generen.
Eerste stap was een kantoor vinden waar ik als freelancer in onderaanneming kon aanvangen. Dit vulde ik korte tijd aan als leerkracht vennootschapsbelastingen. Het lesgeven ging prima, maar was op zich was niet echt rendabel. Ik werd enkel betaald wanneer ik voor de klas stond. Met verplaatsingen en voorbereiding, plus het verbeteren van examens nam dit teveel tijd in beslag.
Ik schreef mij ook in voor de ondernemersacademie bij de federatie van vrije beroepen, van Unizo. Dat was vooral gezellig, maar bracht geen brood op de plank. De onderaanneming werd op korte termijn een voltijdse job en de eerste jaren kwamen daar zeer langzaam eigen klanten bij.
De grote ommezwaai kwam er bij de lancering van mijn tweede website in samenwerking met MediaPlay (nu SEOscribe). De eerste, welke dateerde uit 2010 was eigenlijk een visitekaartje. Ik vond dat elk zicht respecterend bedrijf een website nodig had. Als inspiratiebron keek ik naar mijn collega’s, om te zien hoe ik er als boekhouder diende uit te zien. Geen idee waarom dit niet werkt :-).
Met de tweede website werd het een totaal ander verhaal. Ik begon te schrijven uit mijn persoonlijke ervaring en dat werkte. Ineens begonnen de aanvragen binnen te stromen. Het klantenbestand groeide, het werken in onderaanneming stopte en er kwamen personeelsleden bij.
Het zijn reeds woelige jaren geweest, met heel veel ups en af en toe een down. Waar de gevoelens gaan van euforie (bij tevreden klanten) tot een moment van neerslachtigheid, wanneer blijkt dat je ondanks je totale inzet een klant niet tevreden kan houden.
1) De website waar u nu op surft is mijn derde website (weer in samenwerking met MediaPlay / SEOscribe). Het lanceren van deze nieuwe website voor Hemelsoet heeft drie redenen.
2) De tweede website werd opgestart op een moment waarin ik volop op zoek was naar nieuwe klanten. Het was een zeer laagdrempelige, uitnodigende website. Daardoor hadden we op een bepaald moment ook heel veel kleine dossiers en de vragen van klanten overspoelden onze mailbox.
Het beantwoorden van al die vragen was zeer tijdsintensief en werd bijna een fulltime job. Om die reden nam ik twee jaar geleden het besluit om verder geen nieuwe klanten in bijberoep aan te nemen en onze aandacht te richten op KMO’s, vrije beroepen en eenmanszaken.
3) Via onze nieuwe website wensen we ons als boekhoudkantoor te richten naar nieuwe of reeds bestaande KMO’s, éénmanszaken en vrije beroepen die geïnteresseerd zijn in een regelmatige opvolging en die Verder wensen we langzaamaan ook ons opleidingsaanbod uit te breiden
Het team
Maak kennis met het team achter Heidi
Onze sterktes
Onze troef is een zeer klantgerichte aanpak. Wij maken er een gewoonte van alles wat we doen, zo goed mogelijk te doen.
Wij luisteren naar uw wensen, verlangens en zijn een klankbord.
Wij zullen u adviseren en indien het onderwerp of de vraag buiten onze expertise ligt, zullen wij u doorverwijzen naar de juiste instantie of persoon.
Zowel u als klant en wij als boekhoudkantoor hebben een langetermijnrelatie voor ogen.
U wilt groeien met uw zaak. Wij zorgen voor de nodige ondersteuning.
Wat u mag verwachten
Een vlotte samenwerking levert volgende positieve resultaten op:
- Tijdsbesparing
- Geldbesparing
- De onderneming gezond houden of gezond maken
- Onzekerheid wegnemen
- Risico’s beperken
Hebt u een vraag?
Wij staan voor u klaar!
Wij zijn gespecialiseerd in het voeren van
een digitale boekhouding voor
KMO’s, vrije beroepen en eenmanszaken.