Voor de aangifte personenbelasting dient u volgende documenten (indien op u van toepassing) te bezorgen:
- Basisattest hypothecaire lening ( éénmalig, bij jaar van afsluiting van de lening)
- Betalingsattesten hypothecaire leningen
- Attest intrestbetaling energiebesparende uitgaven
- Attesten voorafbetalingen
- Attesten kinderopvang
- Attest VAPZ (vrij aanvullend pensioen zelfstandigen)
- Attest sociale bijdragen
- Een kopie van het aanslagbiljet onroerende voorheffing van alle onroerende goederen
- Attesten met betrekking tot bekomen intresten of dividenden op rekeningen in het
- Bedrag betaalde (ontvangen) onderhoudsgelden met betalingsbewijs
- Attest pensioensparen
- Attest dienstencheques
- Fiches 281.20 (bedrijfsleiders) , 281.50 (erelonen) of 281.10 (werknemer)
Voor een correcte aangifte dient u ons ook steeds over volgende zaken te informeren:
- De geboorte van een kind
- Een wijziging in uw wettelijke status (gehuwd, samenwonend, etc…)
- Wanneer een kind niet langer ten laste is
- Een verhuis
- De aankoop of verkoop van een onroerend goed
- Alle andere zaken die van belang kunnen zijn.
Bovenstaande lijst is niet limitatief.
Deze attesten bekomt u normaal gezien in het begin van het jaar volgend op het inkomstenjaar.